هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )
هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )

هشدار حضرت آیت الله یثربی درمورد تحریف کتب معتبر اهل سنت

هشدار حضرت آیت الله یثربی درمورد تحریف کتب معتبر اهل سنت

 

حضرت آیت الله میرسید محمد یثربی در ادامه تفسیر آیات ولایت و امامت، آیاتی را که اهل سنت برای اثبات عدالت تمام صحابه پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم مورد استدلال قرار می دهند مطرح نموده با تأمل و دقت اشکالات وارده براین استدلال را بیان می نمایند.

 

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، بررسی پیرامون آیه ۱۰۰ سوره مبارکه توبه را ادامه دادند. این آیه شریفه دلالت بر رضایت خداوند از سبقت گیرندگان در مهاجرت ونصرت دارد امّا با توجه به سایر آیاتی که درمیان اصحاب، خبر از وجود منافقان و بیماردلان میدهد نمی توان عمومیّت عدالت برای تمام اصحاب و اینکه همه ایشان مورد رضایت خداوند بوده اند را پذیرفت.

 

رئیس حوزه علمیه کاشان گزارش کاملی از جریان غزوه ی تبوک ارائه کرده بیان داشتند: تواریخ معتبر اهل سنت نام کسانی را که بهانه های مختلف از همراهی با پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم سرباز زده اند، ذکر کرده اند و آیاتی که در مذمّت این افراد نازل شده، در این کتب مذکور است.

 

ایشان در ادامه وقایع تاسّف انگیز دیگری را در این غزوه ی پراهمیّت برشمردند. از این وقایع می توان به ایجاد تزلزل به وسیله ی برخی اصحاب در روحیه ی مسلمین برای شرکت در جنگ، نافرمانی ها و بهانه جویی ها در مسیر طولانی راه اشاره کرد که به وضوح در آیات قران مجید دیده می شود.

 

 

 

حضرت آیت الله یثربی در آخرین بخش از سخنان خود به بیان فجیع ترین واقعه این غزوه پرداختند که طراحی نقشه ی ترور پیامبراکرم صلی الله علیه وآله وسلم در مسیر بازگشت و سعی در اجرای این نقشه است. براساس نقل کتب معتبر اهل سنت در این فراز از تاریخ زندگی رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم چنین اتّفاقی افتاده است و برخی اصحاب تا پای جان رسول الله صلوات الله علیه هم پیش رفتند.

 

 

 

ایشان پس از نقل کامل این واقعه اظهار داشتند چگونه می توان براساس برخی آیات قرآن عدالت تمام صحابه را پذیرفت در حالی که در آیات دیگری به صراحت از وجود منافقان و توطئه گران خبر داده شده است ؟ سپس ایشان خطاب به دانشمندان اهل سنت گفتند : با این آیات چه می خواهید بکنید؟ آیا می توان آیاتی را که در مذمّت برخی اصحاب نازل شده، از قرآن حذف نمود و مرتکب تحریف قرآن شد؟ هرچند در برخی مجامع علمی شما از مدتها قبل خیانتی بزرگ آغاز شده است و برخی از احادیث معتبرترین کتب اهل سنت از قبیل صحیح بخاری و صحیح مسلم حذف شده یا جابجایی در آنها صورت گرفته است در حالیکه بنابر اعتقاد اهل سنت این دو کتاب پس از قرآن صحیحترین کتابها محسوب می شوند.

 

 

 

حضرت آیت الله یثربی پس از بیان این اتفاق ناگوار اعلام داشتند: حاضریم در حضور علمای اهل سنت به وضوح نشان دهیم که در کدام چاپ از بخاری کدام حدیث مورد دستبرد قرار گرفته و کدام حدیث جابجا شده است؛ این یک خیانت بزرگ علمی است که پیروان یک مکتب در صحیحترین کتب تخریف واقع کنند. اگر تعصّب باعث شود در معتبرترین کتب تحریف اتفاق افتد، دیگر چه اعتمادی باقی خواهد ماند؟

پاسخ به شبهات اهل سنت ( علم امام علی)

تفاوت های مذهب سنی و شیعه چیست؟ مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 16 اسفند 1387 ساعت 04:12

اگر بخواهیم به تمام تفاوت های شیعه و سنی اعم از فقهی، کلامی، حدیثی، تاریخی و...بپردازیم وقت و صفحات فراوانی را به خود اختصاص می دهد که مجال آن نیست. لذا تنها به تفاوتهای اصلی اشاره می شود.

1) اختلاف اساسی شیعه و سنی برسر خلافت اسلامی و مرجعیت دینی است. اهل سنت امامت را به عنوان رهبری اجتماع قبول دارند، ولی امامت به معنای مرجعیت دینی و به معنی ولایت را نمی پذیرند. اهل تسنن برای هیچ کس حتی برای ابوبکر و عمر و عثمان چنین منصبی را قائل نیستند، از این رو عصمت را در امام و خلیفه لازم نمی دانند، ولی شیعه امامان خود را معصوم از خطا می دانند. از این رو استاد مطهری(ره) اختلاف سنی و شیعه را در بحث امامت ریشه ای می داند و می گوید: "آن چیزی که شیعه به نام امامت معتقد است، غیر از آن چیزی است که آن ها به نام امامت معتقدند. آن چه اهل تسنن به نام امامت معتقدند، یک شأن دنیایی امامت معتقدند. امام همان حاکم میان مسلمین، فردی از افرادی مسلمین که باید او را برای حکومت انتخاب کنند. آن ها بیش از حکومت بالا نرفتند، ولی امامت در شیعه مسئله ای است تالی تلو نبوت و بلکه از بعضی از درجات نبوت بالاتر است".

در هر صورت امامت نزد سنی یک مسئلة فرعی مثل نماز خواهد بود، اما امامت در شیعه مفهومی است نظیر نبوت. در حقیقت ولایت ادامه نبوت است. این از رو باید در کنار نبوت به عنوان یکی از اصول و پایه های دین مطرح گردد.

شیعیان پیرو حضرت علی‌و معتقد به جانشینی بی‌واسطة آن حضرت بعد از پیامبر گرامی‌و نص و تصریح ولایت آن حضرت در غدیرخم از طرف پیامبر اکرم‌می‌باشند که در پی آن پیامبر اسلام‌مردم را در صحرای گرم و سوزان "خُم‌ْ" متوقف کرد و با بیان خطبه‌ای از جمله فرمود: "من کنت مولاه فهذا علی مولاه‌; هر کس من مولا و ولی او بوده‌ام‌، علی‌ مولا و ولی او است‌..." و به همین مناسبت آیة 62، سورة مائده نازل شد.(الکافی‌، محمد بن یعقوب کلینی‌;، ج 1، ص 420، دارالکتب الاسلامیة‌، تهران‌.) و حدیث مذکور در منابع و کتاب‌های معتبر اهل تسنن نیز نقل شده است‌.(ر.ک‌: الدر المنثور، جلال الدین السیوطی‌، ج 3، ص 98، داراحیأ التراث العربی‌، بیروت‌.)

به اعتقاد شیعیان ولایت و امامت حضرت علی بن ابیطالب‌ در قرآن کریم نیز مورد تأکید قرار گرفته و شأن نزول آیة 55، سورة مائده که به آیه ولایت معروف است ـ و نیز بسیاری دیگر از آیات قرآن کریم دربارة حضرت علی‌می‌باشد.(ر.ک‌: تفسیر مجمع البیان‌، مرحوم طبرسی‌;، ج 2، ص 126ـ129، منشورات دارمکتبة الحیاة‌، بیروت‌.)

شیعه معتقد است که پس از حضرت علی‌امامام معصوم‌: یکی پس از دیگری جانشین پیامبر و بیان کننده قرآن و احکام الهی هستند و معتقدند که تمام وظایف و شئوون پیامبر به جز دریافت وحی تشریعی‌، برای آنان ثابت است‌، به همین جهت احکام و معارف اسلامی را از آنان دریافت نموده و پیرو مکتب اهل بیت‌: می‌باشند.

شیعیان همچنین معتقدند که پیشوای مسلمانان باید عادل‌، عالم و معصوم باشد و چنین کسی منصوب شده از ناحیه خداوند متعال است و شخص غیرمعصوم نمی‌تواند امامت و ولایت مسلمانان را بر عهده بگیرد و آیه تطهیر(احزاب‌،33) دلیل روشنی بر عصمت اهل بیت‌: می‌باشد.(ر.ک‌: تفسیر نمونه‌، آیت الله مکارم شیرازی و دیگران‌، ج 17، ص 297ـ306، دارالکتب الاسلامیة‌، تهران‌.)

ولی اهل تسنن چنین اعتقادی را ندارند و جانشینی پیامبر گرامی‌را به بیعت جمعی از مسلمانان با فردی و یا وصیت یک خلیفه نسبت به خلیفة بعد از خود و... معتبر می‌دانند و اعتقاد دارند که برای خلافت و رهبری مسلمانان عصمت شرط نیست و مردم هر کس را برگزیدند گر چه عادل هم نباشد، کفایت می‌کند! آنان بعد از رحلت پیامبر گرامی‌به خلافت ابوبکر، عمر و عثمان معتقد هستند و حضرت علی‌را خلیفة چهارم‌! می‌دانند.

آنان منصبی را که شیعیان برای امامان معصوم‌: قائلند، قبول ندارند و اغلب آنان در احکام و معارف اسلامی از فتاوای چهار امام معروف خود و احادیثی که در کتاب‌های روایی خود مانند "صحاح ستة‌" و... جمع آوری شده‌، پیروی می‌کنند.

از آن جا که شیعیان براساس دلایل عقلی و نقلی معتبر مانند: حدیث "ثقلین‌" و دلایل دیگر در احکام و معارف اسلامی پیرو مکتب اهل‌بیت‌: ]قرآن و عترت‌[ می‌باشد; ولی اهل سنت از آنان پیروی نمی‌کنند; به همین جهت بین شیعه و اهل سنت در معارف اسلامی و احکام شرعیه مانند: وضو، نماز و... تفاوت‌هایی وجود دارد که در این باره (اختلاف معارف و احکام شرعی‌) کتاب‌های مستقلی نوشته شده که کتاب "الخلاف‌" مرحوم شیخ طوسی; بحوث فی الملل والنحل‌، آیة الله جعفر سبحانی‌; الفقه المقارن للاحوال الشخصیة بین المذاهب الاربعه السنیة والمذهب الجعفری‌، بدران ابوالعینین بدران‌; و... از جمله آن‌ها است‌.

 

2) اختلاف دیگر سنی و شیعه در مورد صحابه رسول الله است. اهل سنت معتقدند همة صحابه عادل اند. ابن حجر می گوید: "اهل سنت اجماع دارند بر این که همة صحابه عادل اند.

اما شیعه معتقد است در صحابه منافق نیز وجود داشته و آیه "افک" گواه بر این مدعا است. از طرفی در منابع شیعه و سنی پیامبر اکرم(ص) ملاک جدایی مؤمن و منافق را محبت امام علی و بغض آن حضرت قرار داده اند.

از این رو هر کس بغض علی(ع) را داشته باشد و با او بجنگد، منافق خواهد بود و در این جهت فرقی بین صحابه و غیر صحابه نیست.

شایان یاد آوری است که امروزه برخی از اهل سنت، عدالت صحابه را قبول ندارند.

 

3- اختلاف اصلی دیگر در منابع استنباط احکام اسلامی است. اهل سنت در کنار کتاب و سنت و اجماع،‌ قیاس، استحسان واجتهاد صحابه و... را نیز به عنوان یکی از منابع اصلی شناخت و تعیین احکام بر شمرده‌اند که منظور از اجتهاد،‌ عمل به رأی است. نزد شیعه و اهل بیت، قرآن و سنت دو منبع اساسی برای احکام الهی است و قیاس و عمل به رأی و اجتهاد جایگاهی ندارد. اهل بیت خود نیز حکمشان را مستند به قرآن و سنت رسول می کردند.به صورت کلی به اعتقاد شیعه امامیه , هیچ کس جز نبی اکرم (ص ) حق تشریع , تفسیر و تبیین احکام الهی را ندارد. پیامبر اکرم (ص ) از طریق اتصال به منبع غیب , از احکام الهی مطلع می شدند و مأمور به تبلیغ این احکام بودند. پس از پیامبر اسلام طبق نص و تصریح ایشان , ائمه (ع ) برای تبیین احکام الهی (و نه تشریع آن) منصوب شده اند. از جمله طبق حدیث مورد اتفاق جمیع فرق مسلمین : «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ما ان تمسکتم بها لن تضلوا ابدا ; دو شیء گرانبها میان شما باقی می گذارم : کتاب خدا و اهل بیتم , مادامی که به این دو چنگ بزنید گمراه نخواهید شد».

البته اختلافات دیگری نیز در مسائل جزئی و امور عبادی وجود دارد، مانند نحوه وضو گرفتن، نحوه نماز خواندن که همه به مبنای کلامی واعتقادی بر می گردد که توضیح داده شد.

البته شباهت های سنی و شیعه زیاد است. در اصل اعتقاد به توحید و نبوت و معاد و قرآن و کعبه و وجوب نماز و روزه و زکات و بقیه فروع دین بسیاری از احکام و محرمات مانند حرمت قمار و شراب و دروغ و غیبت و... وحدت نظر وجود دارد.

 

4- همچنانکه اشاره شد اهل سنت چون به امامت و عصمت اعتقادندارند درنتیجه کلیه مسائل اعتقادی و احکام و سایر آموزه های مذهب خود را از افراد و غیر معصوم گرفته اند و اما شیعه کلیه آموزه های دینی را از امامان معصوم فراگرفته اند . شیعه تحت تعلیم امامان معصوم است و اهل سنت عمده مبانی اعتقادی و فرعی را از اشخاص حداقل قرن بعد از پیامبر مثل ابو حنیفه - احمدبن حنبل - مالک - شافعی میگیرند لذا از همین رهگذر اختلافاتی در فروعات فقهی و اصول اعتقادی داریم ضمن اینکه در اصل توحید - نبوت - معاد اصل نماز روزه و مسائل دیگر اشتراکاتی داریم اما مواردی هم مثلاً در صفات خدا - شرائط نبی و مباحثی مثل رجعت و چگونگی نماز وروزه و 000 اختلافاتی داریم .

 

‌5- با ارتحال جانسوز پیامبر گرامی اسلام‌و قطع ارتباط مسلمانان با غیب و وحی دراثر استفاده از رأی و اجتهاد شخصی‌، اختلاف‌های فراوانی بین مسلمانان بوجود آمد که از جمله آنها اختلاف در آوردن قلم و کاغذ طبق درخواست پیامبر گرامی‌پیش از وفات آن حضرت بود.

6- اختلاف دیگر در رحلت پیامبر گرامی این بود که ‌به این معنا که آیا آن حضرت می‌میرد و یا مثل حضرت عیسی به آسمان برده می‌شود که عمر بن خطاب منکر رحلت آن حضرت بود!

7- اختلاف در محل دفن آن حضرت.

‌8- اختلاف در فدک که متعلق به حضرت زهرا( سلام الله علیها) بود و... هر کدام از اختلاف‌های مذکور برای اسلام و مسلمانان زیان‌هایی را در بر داشت‌، ولی مهمترین و برجسته‌ترین این اختلافها بحث امامت و جانشینی پیامبر گرامی‌بود که سایر اختلاف‌ها را تحت الشعاع خود قرار داد.

 

کتاب جهت آشنایی بیشتر

1- کتاب محمدرضا مظفر ( عقاید شیعه ) ترجمه استشهادی

2- کتاب سید عبدالحیسن شرف الدین ( اجتهاد در مقابل نص ) جهت آشنایی با مسائل شیعه و سنی مراجعه فرماید .

3- ملل و نحل جعفر سبحانی

4- کتاب معالم المدرستین یا ترجمة آن به نام نشانه های دو مکتب علامه سید مرتضی عسگری مراجعه فرمایید.

پاسخ به شبهات اهل سنت ( علم امام علی)

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز :

همانطور که می دانید هدف اصلی من در این وبلاگ، پاسخ به شبهاتی است که بعضی از وبلاگ های اهل سنت به شیعه و شیعیان و در رآس آن به مولای متقیان، حضرت امیرالمؤمنین (ع) زده اند.

پس از بررسی این وبلاگ ها، وبلاکی یافتم که در آن اخبار جعلی و کذبی از منابع نامعتبر اهل سنت در رابطه با مولا و  جنگ های مربوط به آن و اهل بیت و صحابه ی پیامبر و ... آورده بود.

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز :

همانطور که می دانید هدف اصلی من در این وبلاگ، پاسخ به شبهاتی است که بعضی از وبلاگ های اهل سنت به شیعه و شیعیان و در رآس آن به مولای متقیان، حضرت امیرالمؤمنین (ع) زده اند.

پس از بررسی این وبلاگ ها، وبلاکی یافتم که در آن اخبار جعلی و کذبی از منابع نامعتبر اهل سنت در رابطه با مولا و  جنگ های مربوط به آن و اهل بیت و صحابه ی پیامبر و ... آورده بود.

مثلاً خیلی از احادیثی که در شأن و مقام مولا هست را گفته است کذب و دروغ است . غدیر خم را افسانه خوانده و ...

و جالب این است که مطالب فوق را از نامعتبرترین کتب تاریخی اهل سنت بیان کرده  که همگی این دانشمندان، دشمن سرسخت شیعه بوده و به آنها لقب رافضی داده اند. مثل بوزجانی ....

دوست خوبم: من شیعه برای رد دلایل شما که سنی هستید از منابع معتبر خودتان دلیل و مدرک می آورم . پس بر شما نیز لازم است که برای رد دلایل منی که شیعه هستم از کتب معتبر خودمان یعنی شیعه، برایم دلیل و مدرک بیاورید.

تمام مطالبی که در وبلاک گذاشته اید کذب و جعلی است که از منابع نامعتبر اهل سنت بیان شده، بنابراین نمی تواند مورد قبول من شیعه باشد.

بنده قصد دارم تمام این موارد را با ذکر دلایل محکم از کتب معتبر دانشمندان خودتان رد کنم، اما چون این شبهاتی که در وبلاگ آورده اید آنقدر زیاد است که نمی شود در یک پُست جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد به همین منظور در هر پست به چند مورد از این شبهات اشاره می کنیم...

 

اما یک نصیحت از یک برادر کوچک و دلسوز به شما دوست عزیز:

شما از روی آگاهی و عمد یا از روی ناآگاهی این اخبار را در وبلاگ می گذارید و به عبارت دیگر کار شما از این دو حال خارج نیست.

1.       اخبار جعلی را عمداً در وبلاگ  میگذارید و میدانید منابعی را که این خبرها را نقل می کنند معتبر نیستند.  

2.       اخبار جعلی را از روی ناآگاهی و جهالتاً در وبلاک خود گذاشته و از صحت و سقم منابع آن اطلاعاتی ندارید.

اگر حالت اول را در نظر بگیریم شما قطعاً گناه کار بوده اید، زیرا دارید حقایق را پنهان می کنید.

و اگر حالت دوم را در نظر بگریم بر شما لازم است ابتدا از صحت یا سقم آن منبع و خبری را که در آن ذکر شده مطالع گردید و بعد آنرا در وبلاگ بگذارید، زیرا نوشتن مطالبی را که از درستی یا نادرستی آن خبر ندارید خود نیز نوعی گناه است و یک نوع اختلاف و تفرقه انگیزی بین مذاهب مختلف است و باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشید.

 

صحبت  دوباره ی خودم را تکرار می کنم:

همانطور که من برای رد دلایل شما از کتب معتبر خودتان ، دلیل و مدرک می آورم، شما نیز برای رد دلایل من  باید از کتب معتبر شیعه دلیل و مدرک بیاورید.»

امیدوارم متوجه حرف های شده باشید.

بنده برای اینکه راه هر گونه عذر و بهانه ای بر شما بسته باشد ، از کتب معتبر اهل سنت برایتان دلیل و مدرک می آورم .

اما توجه به یک نکته:

شما در وبلاگ خود از ارادت به  امیرالمؤمنین علی (ع) و فرزندانش و همسر بزرگوارش سخن گفته اید و از دوستی خود با این بزرگواران صحبت کرده اید، اما دوست من این کافی نیست.

چیزی که بین اهل سنت و شیعه مورد اختلاف است بحث ولایت و امامت حضرت امیرالمؤمنین (ع) و جانشینی پیامبر است. وگرنه دوست بدون اطاعت فایده ای ندارد. آدم با خواندن فقط مختصر زندگی امام علی(ع) و آن همه شجاعت و دلاوری و ایثار و نثار و ... عاشق این بزرگوار می شود و فرد عاشق او می شود. اما دوستی تنها کافی نیست.

حال که شما مولا را قبول دارید بگذار چند حدیث از خود مولا در این رابطه نقل کنم!

حدیثی است تحت عنوان «حدیث نورانیت» از لسان مبارک حضرت علی(ع) .بنده چند خط از این حدیث را برایتان نقل می کنم:

« کسی که بوده باشد تظاهر او در ولایت من بیشتر از باطنش، سبک شمرده می شود میزان او در قیامت»

 

و در قسمتی دیگر از این حدیث: خداوند از همه ی مردمان بر ولایت من پیمان گرفته، گروهی تصدیق و گروهی تکذیب کردند و در آتش معذب شدند. »

منبع : کتاب نشان از بی نشان ها – ج1 و 2

 

و در جایی دیگر مولا می فرماید:

ادامه مطلب ...

پاسخ به شبهات "مقالات "( حدیث کاغذ وقلم وطعن شیعه به صحابه ، حدی

پاسخ به شبهات "مقالات "( حدیث کاغذ وقلم وطعن شیعه به صحابه ، حدیث قر طاس در یک نگاه ) ( دو مقاله از سایت اهل سنت جنوب)توسط ظهار الفضائح

1- عبید الله بن عتبه از ابن عباس نقل می کند که چون رحلت پیامبر نزدیک شد در خانه او عده ای حاضر بودند که عمر بن خطاب نیز در میانشان بود پیامبر (ص) فرمود وسائل نگارش بیاورید تا وصیت نامه ای بنویسم که پس از آن به ضلالت وگمراهی نیفتید عمر گفت مرض به او غلبه کرده واینک قر آن در میان شماست وکتاب خدا برای ما کافی است در میان حاضران اختلاف افتاد وکار به مجادله کشید بعضی می گفتند وسیله ای بیاورید تا پیامبر چیزی بنویسد که پس از وی گمراه نشوید ولی بعضی از آنان گفتار عمر را تایید می کردند چون بیهودگی واختلاف را نزد پیامبر از حد گذرانیدند پیامبر فرمود بر خیزید عبید الله سپس می گوید : ابن عباس می گفت بزرگترین مصیبت در اسلام همین بود که بیهوده گویی واختلافشان مانع از این گردید که پیامبر (ص) وصیت نامه را بنویسد
2- ابن عیینه از سلیمان واو از سعید بن جبیر واو از ابن

ادامه مطلب ...

دیدگاه علما واندیشمندان اهل سنت درباره واقعه غدیر

دیدگاه علما واندیشمندان اهل سنت درباره واقعه غدیر

پرسش: دیدگاه علماء و دانشمندان اهل سنت، درباره غدیرخم چیست؟

پاسخ: در کتاب هاى بسیارى از دانشمندان اهل تسنن (و همه کتب معروف شیعه) اعم از تفسیر و حدیث و تاریخ بیان شده است که آیه شریفه «یَـأَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَآ أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لاَ یَهْدِى الْقَوْمَ الْکَـفِرِینَ; (مائده،67) اى پیامبر! آن چه را از سوى پروردگارت نازل شده است، به طور کامل ]به مردم برسان [و اگر نکنى رسالت او را انجام نداده اى و خداوند تو را از خطرهاى ]احتمالى[ مردم نگاه مى دارد و خداوند جمعیت کافران لجوج را هدایت نمى کند»، در شأن امیرالمؤمنین على(علیه السلام) نازل شده است.
این روایات را گروه بسیارى از صحابه، از جمله: «ابوسعید خُدرى»، «زیدبن ارقم»، «جابربن عبدالله انصارى»، «ابن عباس»، «براءبن عازب»، «حذیفه»، «ابوهریره»، «ابن مسعود» و «عامر بن لیلى» نقل کرده اند; بنابراین روایاتى که در این زمینه در کتب معروف اهل سنت و شیعه نقل شده بیش از آن است که کسى بتواند آن ها را انکار کند.•

ادامه مطلب ...

تحریف احادیث پیامبر درباره اهل بیت

محمد علی ( یکشنبه 28/5/1386 :: ساعت 9:10 عصر )

اهل بیت از نظر قرآن و حدیث


یکی از نویسندگان محترم در وبلاگ خودشان ضمن بررسی آیه ( انما یریدالله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا) نوشته‌اند که شیعیان معتقدند این آیه در حق علی و فاطمه و حسنین نازل شده است! و البته لازم به ذکر نیست که این ادعا را رد کرده‌اند!


شان نزول این آیات ( که اهل بیت، امیرمومنان، حضرت فاطمه و حسنین هستند) در منابع حدیثی و تفسیری اهل سنت ، در ضمن روایات متعدد آمده است. از جمله در صحیح مسلم(جلد 5 صفحه 198 و 199) و از عایشه و در تفسیر درالمنثور( جلد 7 باب فضائل اهل البیت النبی) از منابع فراوان نقل گردیده است.


آری عایشه در این روایت علاوه بر تایید نزول ایه شریفه درباره اهل بیت، خود آنان را هم دقیقا و به نام معرفی کرده‌اند!


در مورد اهل بیت از دیدگاه اهل سنت و از میان توصیه‌های فراوان رسول خدا (ص) درباره آنان همین بس که آن حضرت اهل بیت را همسنگ و عدل با قرآن قرار داده و تنها قرآن و اهل بیت خود را به عنوان بزرگترین و سنگین ترین امانت پس از خود در میان امت گذاشته است و در صورتی مصونیت امت اسلامی را از ضلالت و گمراهی تضمین فرموده است که به این دو امانت متمسک شوند. ( یا ایها الناس انی ترکت فیکم ما ان اخذتم به لن تضلوا، کتاب الله و عترتی اهل بیتی : ای مردم من در میان شما چیزی را گذاشتم که اگر از آن پیروی کنید هرگز گمراه نمی‌شوید. کتاب خدا و عترت و اهل بیتم) آنگاه چنین فرمودند: فانظرونی بما تخلفونی فیهما ببینید بعد از من با آنها چگون رفتار می‌کنید! همچنین فرمودند:« بزودی فرستاده پروردگارم می‌آید و من دعوت حق را اجابت می‌کنم و همانا در میان شما دو چیز گرانبها بجای می‌گذارم اول کتاب خداست که هدایت و نور است و دوم اهل بیتم. شما را به خدا اهل بیتم را از یاد نبرید. شما را به خدا اهل بیتم را فراموش نکنید»( صحیح مسلم باب فضائل علی. جلد 5 ص 122، صحیح ترمذی جلد 5 ص 328، مستدرک حاکم جلد 3 ص 148، مسند امام احمد بن حنبل جلد 3 ص 17)


حدیث کسی که می‌خواهد زندگی‌اش، زندگی پیامبر باشد:


اما این تنها آیات و احادیثی نیستند که اهل بیت رسول خدا را به ما معرفی می‌کند. روایات و احادیث بسیاری داریم که در کتب شیعه و سنی آمده است که گفته ما را تایید می‌کند. رسول گرامی اسلام می‌فرمایند:« هر که خوش دارد که مانند من زندگی کند و مانند من بمیرد و در بهشت برینی که پروردگارم آماده کرده، ساکن شود، پس ولایت علی را پس از من بپذیرد و دوستدارانش را دوست بدارد و به اهل بیتم پس از من بپیوندد و از آنها پیروی کند زیرا که آنان عترت من هستند، از خاک گل من افریده شده‌اند و فهم و علم من به آنها تزریق شده است پس وای بر کسانی از امتم که فضیلت آنها را نادیده بگیرند و رحم مرا بجای وصل قطع کنند. خداوند از شفاعتم، آنان را بهره‌مند نسازد!»


شاید ابتدا گروهی تصور کنند که این حدیث را از کتب شیعیان پیدا کرده‌ایم اما اینطور نیست. این حدیث در کتب معتبر و مستند اهل سنت آمده است : مستدرک حاکم- ج3 ص 28، طبرانی در جامع کبیر، اصابه ابن حجر عسقلانی ، کنز العمال- ج 6 ص 155، مناقب خوارزمی ص 34، ینابیع الموده ص 149، حلیه الاولیا ج 1 ص 86، تاریخ ابن عساکر ج 2 ص 95 ) و این روایت از روایتهای روشنی است که اصلا قابل توجیه و تاویل نمی‌باشد و حجت را بر مسلمانان تمام می‌کند. جای بهانه‌ای برای هیچکس نمی‌گذارد که هرکس ولایت علی را نداشته باشد و از اهل بیت پیامبر پیروی ننماید از شفاعت جدشان رسول خدا محروم خواهد ماند. (هر چند ممکن است عده‌ای درباره راوییان حدیث ایراد بگیرند و مثلا یحیی بن یعلی محاربی، را آدم غیر مورد اطمینانی بدانند! اما مسلم و بخاری به او اطمینان کامل داشته‌اند و احادیث زیادی را از او نقل کرده‌اند!)


حال پرسش ما اینس که چرا عده‌ای بیشترین تلاششان آنست که حقیقت را بپوشانند تا واقعیات آشکار نشود؟ چرا گاهی احادیث صحیح را توجیه می‌کنند و معانی دیگری را برایش جعل می‌کنند‌ ( همچنانکه معنای حدیث غدیر را تنها دوستی علی می‌دانند نه سرپرستی و ولایت علی!) و گاهی احادیثی را که با مذهبشان ناسازگار است، تکذیب می‌کنند، هرچند در صحاح و مسندهای خودشان آمده باشد و گاهی نیمی از حدیث یا دو سومش را حذف می‌کنند و به جای آن، جمله‌هایی از خود اضافه می‌کنند!! و گاهی روات ثقه را مورد تشکیک و طعن قرار می‌دهند زیرا احادیثی را روایت کرده‌اند که با هوای نفسشان سازگار نبوده است. گاهی هم حدیثی را در چاپ اول کتاب نقل کرده‌اند و در چاپهای بعدی، حذف می‌کنند و هیچ اشاره‌ای به انگیزه حذف و نادیده گرفتن حدیث نمی‌کنند، علی‌رغم آنکه علت این امر معلوم است و روشن خواهد شد!


حدیث دار در روز انذار :


پیامبر اعظم(ص) با اشاره به امام علی فرمودند:« ان هذا اخی و وصیی و خلیفتی من بعدی، فاسمعوا له و اطیعوا این برادر من، وصی من و جانشین من بعد از من است، پس به او گوش فرا دهید و از او اطاعت نمائید»


(  و باز منابع موثق اهل سنت : تاریخ طبری ج 2 ص 319، تاریخ ابن اثیر ج 2 ص 62، سیره حلبیه ج 1 ص 311، شواهد التنزیل حسکانی ج 1 ص 371، کنز العمال ج 15 ص 15، تاریخ ابن عساکر ج 1 ص 85، تفسیر خازن نوشته علاءالدین شافعی ج 3 ص 371، حیات محمد نوشته حسنین هیکل چاپ اول – باب « وانذر عشیرتک الاقربین» )


این حدیث نیز از احادیث صحیح و درست است که مورخان آن را در اغاز بعثت پیامبر نقل کرده‌اند و آنرا یکی از معجزات آن حضرت به شمار آورده‌اند. اما سیاست و لجاجت، همه حقایق و رویدادها را وارونه جلوه داد و عوض کرد. محمد حسنین هیکل تمام حدیث را در کتابش «حیات محمد» و در صفحه 104 از چاپ اول سال 1354 هجری قمری آورده است، اما در چاپ دوم و چاپهای بعدی این جمله حضرت را که می‌فرماید « وصیی و خلیفتی من بعدی» حذف کرده است!! همچنین از کتاب تفسیر طبری ج 19 ص 121 این جمله را حذف کرده‌اند و به جای آن کلمات دیگری از خودشان نوشته‌اند!! غافل از اینکه خود طبری همین روایت را در تاریخ خودش ج 2 ص 319 بطور کامل نقل کرده است!! پس چگونه و به چه منظور سخنان را تغییر می‌دهند و تحریف می‌کنند و رویدادها را وارونه نشان می‌دهند؟؟!!

سنی های ضد توسل سوره منافقونو بخونین (اواخر قرآن).قرآن دارین؟

 


این حدیث اگر صحیح باشد چرا اثری از ان در صحیح بخاری و مسلم نیست ؟؟؟؟؟؟؟ پس این حدیث مورد تایید شیخین نبوده هست !!!!! إِنَّ الَّذِینَ یَکْفُرُونَ بِاللّهِ وَرُسُلِهِ وَیُرِیدُونَ أَن یُفَرِّقُواْ بَیْنَ اللّهِ وَرُسُلِهِ وَیقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَکْفُرُ بِبَعْضٍ وَیُرِیدُونَ أَن یَتَّخِذُواْ بَیْنَ ذَلِکَ سَبِیلاً (سوره النساء آیه 150  

 

این حدیث کاملاً صحیح است

سنی های ضد توسل سوره منافقونو بخونین (اواخر قرآن).قرآن دارین؟

سنی های ضد توسل سوره منافقونو بخونین (اواخر قرآن).قرآن دارین؟
خدا فرموده:واذا قیل لهم تعالوا یستغفر لکم رسول الله لووا رووسهم ورایتهم یصدون وهم مستکبرون ﴿5﴾ سواء علیهم استغفرت لهم ام لم تستغفر لهم لن یغفر الله لهم ان الله لا یهدی القوم الفاسقین ﴿6﴾
ای پیامبر اگه کسی بهش گفته بشه بیا پیامبر برات استغفار کنه(توسسسسسسسسسل کن) و اگه اون شخص از تورو برگردونه و به تو متوسل نشه حتی اگه تو هم اونو ببخشی و براش استغفارکنی یا نکنی من هرگز(لن) اونو نمیبخشم.
---------------
برین تفاسیر خودتونو حداقل بخونین.آخه خواب تا کی؟یه سر به آیه 64 سوره نسا هم بزنین. 

  نام و نام خانوادگی:     کمیل    

شمس الدین جزری که کتاب مستقلی در باره فضائل امیر مؤمنان علیه الس

                          بر هشت در جنان علی(ع) بنوشتند     بر بال فرشتگان علی(ع) بنوشتند 

                          خوشبخت تری گروه عالم مایم            بر طالع شیعیان علی (ع) بنوشتند

    7 . علامه شمس الدین الجزری الشافعی (متوفای833هـ) :شمس الدین جزری که کتاب مستقلی در باره فضائل امیر مؤمنان علیه السلام نوشته ، بعد از نقل حدیث مناشده امیر المؤمنین علیه السلام به حدیث غدیر در رحبه ، می‌گوید :
هذا حدیث حسن من هذا الوجه ، صحیح من وجوه کثیرة تواتر عن امیر المؤمنین علی ، وهو متواتر ایضاً عن النبی صلی الله وسلّم رواه الجم الغفیر عن الجم الغفیر ، ولا عبرة بمن حاول تضعیفه من لا اطلاع له فی هذا العلم .
وی پس از نقل حدیث غدیر می گوید: این حدیث از این جهت حسن واز جهات زیادی صحیح و از جهت امیر المؤمنین علی و رسول خدا متواتر است، گروههای زیادی از گروههای زیادی دیگر آن را روایت کرده اند، سخن کسانی که بدون آگاهی از دانش حدیث آن را ضعیف دانسته اند ارزشی ندارد ونباید به آن اعتنا کرد. الجزری الشافعی ، أبی الخیر شمس الدین محمد بن محمد بن محمد ، أسنی المطالب فی مناقب سیدنا علی بن أبی طالب کرم الله وجهه ، ص48 ، تقدیم و تحقیق وتعلیق الدکتور محمد هادی الأمینی ، ناشر : مکتبة الإمام امیر المؤمنین (ع) العامة ، اصفهان ـ ایران

ادامه مطلب ...

اگر مرد هستید و ادعای حقانیت می کنید و اگر کتب خود را قبول دارید

و این است شیعه که طبق احادیث کتب خودتان ، خودتان را محکوم می کند
جمعه 28 خرداد ماه سال 1389 ساعت 11:11 PM

احادیث گوناگون و اثبات ولایت و خلافت مولانا امیرالمومنین علی(ع)قسمت سوم

سه شنبه 30 مهر 1387  02:18 ب.ظ

در این قسمت به ان دسته از احادیثی اشاره می کنیم که صراحتا خلافت و ولایت و افضلیت مولانا امیرالمومینن علی عیله السلام مورد اثبات قرار می دهد و تمام این احادیث را از کتب دانشمندان و علمای عامه(=اهل سنت) بیان می کنیم...

1-      امام احمد بن حنبل در « مسند» و علی همدانی شافعی در اخر مودت چهارم از « موده القربی» نقل می کند که رسول اکرم (ص) به علی(ع) فرمود : یا علی ! انت تبرء ذمتی و انت خلیفی علی امتی= ای علی ! تو بری می نمایی ذمه ی مرا و تو خلیفه ی منی بر امت من. 

ادامه مطلب ...