هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )
هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

هیئت محبین اهلبیت ع (شهادت‏ حضرت فاطمه زهرا (س) واقعیتى انکار ناپذیر )

این سخن ورد زبانها افتاد(دیدی اخر علی از پا افتاد)(بر دشمن و قاتلین بی بی حضرت زهرا (س) لعنت )

اثبات حقانیت شیعه

دلایل عقلی لزوم وجود امامت

امامت

امامت در مکتب تشیع یکی از اصول دین است و وظایف امام در این مکتب،امتداد وظایف پیغمبر اکرم(ص)است.یعنی فلسفه ی بعثت پیامبران با فلسفه ی نصب و تعیین امام از طرف خداوند یکی است.

علم وسیع و گسترده،عصمت و مصونیت از گناه و خطا،از شرایط اصلی و اساسی امام است و شناسایی چنین فردی جز از راه وحی ممکن نیست.از این جهت شیعه معتقد است که مقام امامت یک منصب الهی است و امام باید از جانب خداوند منصوب و معین گردد.

بحث درباره ی خلافت و امامت یک بحث تاریخی نیست.بلکه بحث در ماهیت حکومت اسلامی و شیوه ی فرمانروایی پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)تا پایان جهان است و با سرنوشت ما ارتباط کامل دارد.همچنین باید دید که مردم بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص)در مسائل فکری و عقیدتی و غیر آنها به چه کسی رجوع کنند.

هدف ما در این بحث این است که با استناد به مشاهدات عقلی و استدلالات،آیات قرآن و سنت  امامت  را پیگیری کنیم و چون معتقدیم که تبلور اسالم راستین در مذهب شیعه است و این شیعه است که میتواند اسالم را در تمام ابعادش به جهان معرفی کند،باید حقانیتش را با دلیل و منطق بیاموزیم

دلائل لزوم امامت،امامت عامّه

1)دلیل لطف:

به عقیده ی شیعه لطف و محبت گسترده ی خداوند و حکمت بی انتهای او ایجاب میکند که پس از پیغمبر اکرم نیز مردم بی رهبر نباشند.یعنی همان دلائلی که برای لزوم بعثت بیان شده است،ایجاب میکند که پس از پیامبر نیز امامانی باشند که بنوانند جامعه را همانند خود آن حضرت به سوی سعادت دنیو و اخروی رهبری کنند و ممکن نیست که خداوندی چنین مهربان جامعه ی انسانی را پس از پیامبر بی سرپرست و رهبر بگذارد و یا سرنوشت و آینده ی ا« را به دست مردمی بگذارد که واقف به صلاح خود نیز نیستند.

2)هدف آفرینش:

در قران آیات زیادی از این قبیل هست:

هو الذی خلق لکم ما فی الارض جمیعا

یعنی او آنچه در زمین است همه را برای شما آفریده.

سخر لکم اللیل و النهار و الشمس و القمر

یعنی خداوند مسخر نمود شب و روز  و خورشید و ماه را برای شما.

بنابر این همه ی موجودات برای انسان آفریده شده اند و انسان برای معرفت و عبادت و حرکت الی الله در این حرکت احتیاج به راهنما و رهبر  ضرورت دارد و امام پس از پیامبر راهنما و رهبر این حرکت است.

3)پیامبر دلسوز و مهربان و مساله ی امامت:

خداوند در قرآن میفرماید:

قد جائکم رسول من انفسکم عزیز علیه ما عنتم حریص علیکم بالمومنین رووف رحیم

یعنی:پیامبری برایتان آمده است که از خودتان میباشد،گرفتاری و سختی شما برای او ناگوار و سخت است،به همه ی شما علاقه مند بوده و به مومنان دلسوز و مهربان است.

پیامبر اکرم(ص)همین که  می خواست چند روز برای جنگ یا حج از مدینه  خارج شود،برای اداره ی مردم کسی را به جای خود میگماشت،برای شهرها فرماندار میفرستادند،بنابر این هرگز نمیتوان باور نمود پیامبری که به تصریح قرآن نسبت به امت خود اینگونه دلسوز و مهربان است(که در زمان حیاتش برای مدت کوتاهی مردم را بدون سرپرست نمیگذاشت)مردم را رها کرده و نسبت به امامت و جانشینی بعد از خود بی تفاوت بوده و آنها را سرگردان و بلاتکلیف گذاشته باشد.

نتیجه:

عقل و فطرت سالم میگوید:پیامبری که از جزئی ترین مسائل مادی و معنوی مردم غفلت نداشته و همه چیز را بیان کرده است از مهمترین مساله یعنی رهبری و جانشینی بعد از خود غافل نبوده و آن را با صراحت هرچه تمام تر بیان فرموده است.

این بیانات در پست های بعدی به تفصیل شرح و بیان میشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد